Secret
| welcome to my Blog | Follow ? | Go back home ? |




Perangai Manusia (Y)
Tuesday 5 June 2012 , 2:48 pm , 0 comments
Assalamualaikum !!!

Hey stalker hey kawan kawan heyy semuaaaa ^__^ Huhu. Apahal aku excited sangat ni? Okay sebenar nye tak ada apa pon. Aku badan letih hari ni kerana cuaca sangat lah panas ye tuan puan. Anda tidak merasakan kah kepanasan yang amat bahang di rumah anda? Mahu pon di luar rumah? Hahaha! *nampak tak ayat aku? Haa nampak nampak. BM gituu :3 Hihi.

Okay berbalik ke tajuk kite pada hari ini. k. Cerita bermula dari sini. Pada tahun tahun lepas, aku sebenar nye budak dari Sekolah Agama k. *haa aku tahu korang nak kutuk aku lettew. Terpulang~ Dosa korang dapat pahala korang aku dapat ^_^ k.. Nama Sekolah lama aku tu Sekolah Agama Menengah Muhammadiah Batu 1 Pekan Sabak, Sabak Bernam yee. Bukan main panjang lagi kan nama sekolah lama aku tuu. Huhu. Aku budak asrama dan aku ni sangat lah di WANTED dekat situ ye ye. Nama aku di senaraikan dalam apa jua masalah. Terutama barang barang haram yang tak boleh bawa dekat asrama seperti Maggi, Celak, Bedak Compact, Baju Pendek, Seluar Jeans dan dan yang paling aku suka sangat bawa ialah HANDPHONE ^__________^ Hahaha. Jyeah! Aku memang budak yang tak reti nak ikud peraturan ASRAMA :D 

K.. Dari situ budak budak asrama semua kurengg dengan aku. Semua kata sebab aku ni budak yang suka buad MASALAH. Eh hello! Nak tanya lah kan. Korang rasa kalau hidup ni sentiasa nak ikud ape orang nak, korang selesa? Korang kena tukar perangai korang senang cerita jadi HIPOKRIT laa kan. Korang suka? Aku rasa jadi hipokrit lah lagi BERMASALAH tau. Itu bagi aku lah. Tak tahu bagi korang. Tapi, apa aku buad adalah CARA AKU. Aku boleh terima orang tegur salah aku. Yang tegur aku tuu bagus lah aku ucapkan terima kasih sangat lah. Tapi, yang tak tegur aku tuu, yang tak kenal lagi aku macam mana dah kutuk kutuk aku. Hamboi. Sedap mulut korang mengutuk aku yee. Kata aku ni memekak lah, menggedik lah, kurang ajar lah. Eh eh ehhhhhh! Mak aku pon tahu juga perangai aku macam mana. Tapi, tak ada lah sampai nak kutuk kutuk aku. Kan? HAHA! Ape lah, manusia manusia =.=' Aku ni kalau korang baik, mestilah dibalas baik. Ni korang layan aku pon macam palat, acanoo kan? Mestilah aku balas 10 KALI GANDA ;D Mana boleh duduk diam jee. Kang korang pijak kepala pulak en. Huhuhu.

Dulu orang dekat asrama tu majoriti tak suka aku. Majoriti kutuk kutuk aku. Dan bila aku sudah buad hal sendiri. Orang tetap tak puas hati dengan aku. Aku memekak dalam kelas nak riang kan hati aku pon orang pandang panas. Aku buad salah siked pon orang nampak. Orang dah bising bising. Aku tak faham lah kan bila duduk asrama dengan budak budak nye macam tu. So, sekarang aku dah pindah, dah blah dari tempat tu. Ramai sibuk sibuk mengADD aku dekat Facebook. Ramai IM , comment dengan aku kata RINDU aku. Dan ramai juga tanya aku kenapa aku tak datang HKP hari tu sebab aku dapat Anugerah Cemerlang. Aku pon tak tahu macam mana aku boleh dapat. Aku ingat nak pergi time tu, bila pikir balik ah malas ah. So, ada bekas member dorm aku tolong ambil kan hadiah aku tuu. And dia kata, nanti bila bila jumpa dia dekat luar then, kasi lah hadiah tu dekat aku. Okay actually, aku tak BATAK pon korang rindu aku. Aku tak minta apa apa pon. Sebab , bagi aku korang bukan lah manusia yang sesuai kenal dengan aku. Aku jenis TAK SUKA hipokrit tau. Korang pikir korang sekolah agama , perangai korang PERFECT? Oh please lah please please!! Menyampah aku dengar. Huhuhu. Apa pon, aku tetap rindukan cikgu cikgu dekat sana lah terutama guru kelas aku time form 1 , form 2 dan form 3 :') Aku rindu sangat dekat orang yang pernah rapat dengan aku dulu dulu. K lah otak blank. Tak tahu nak cakap apa lagi. Byeeeeeee ^___^

P/S: Okay kepada orang yang terasa dekat sini, aku harap kan lah korang berubah. Jangan jadi hipokrit laa. Tolong jadi diri korang sendiri. And mulut tuu. Jaga siked. Jangan nak pakai main lepas jee. Sebelum korang nak tegur orang lain, korang TEGUR diri korang sendiri terlebih dahulu. Jangan tahu nak jaga tepi kain orang padehal kain sendiri tengah terlondeh tuu. Tau tau!! Semua salah korang dekat aku. Insyaallah aku boleh maafkan. Tapi, dalam ingatan aku tak kan pernah aku lupakan k. Hihihi. Aku HAPPY sangat dekat sini dan korang jaga diri korang elok elok. Jadikan lah perangai korang tu MATANG siked. Siked pon jadi lah. Ni kalau orang tengok kata korang PRA-MATANG. Adesss! Sedih lah macam tu. Korang kan sekolah agama. Tak kan nak malukan nama sekolah AGAMA kite kan ;) So, renung renung kan lah. Minta maaf kalau aku terkasar bahasa atau pon menyakitkan hati sesape k. Peace! ^_____^

Terima kasih sudi membaca dan mengusha

Older >> | Newer >>